Gå til sideindhold

Kære alle

Den 29. januar 2024, besluttede kommunalbestyrelsen at reducere på ledelse og administration i Langeland kommunale ungdomsskole.

På den baggrund er der indgået en fratrædelsesaftale mellem leder af ungdomsskolen Michael Kjeldsen og Langeland Kommune gældende fra den 31. august 2024.

I praksis betyder det, at Michael har sidste arbejdsdag d. 29. februar 2024.

Jeg vil på vegne af Langeland Kommune sige Michael mange tak for en stor og dedikeret indsats for øens børn og unge igennem mere end 14 år. En indsats der har været båret af et stort engagement og godt blik for udvikling af ungdomsskolen.

Fratrædelsen skal ses i sammenhæng med den indgåede budgetaftale for 2024 mellem SF og socialdemokratiet.

Den indebærer en sammenlægning af ungdomsskolen med Ørstedskolen fra den 1. august 2024, således at de to får fælles bestyrelse og fælles ledelse.

Frem til den 1. august 2024 vil klub- og SSP leder Peter Hellerstedt Nyholm stå for den daglige ledelse af ungdomsskolen i tæt dialog med skole- og dagtilbudschefen.

Fra den 1. august overtager skoleleder Berit Volder på Ørstedskolen den formelle ledelse af ungdomsskolen.

Peter Høst Faarup

Skole- og dagtilbudschef

Klubber
En-dags ture